LAK – 27:42  Dustin Brown (Carter, Doughty) PP
LAK – 47:29  Tyler Toffoli (Muzzin, Fantebrerg) PP
BUF – 49:06  Jack Eichel (Kane, Pominville)
LAK – 58:00  Drew Doughty (Martinez, Kopitar) PP
LAK – 59:47  Tanner Pearson (Toffoli, Carter) EN

Quick 24/25     Lehner 27/30

Když už se tým dostane z největšího svrabu, potrestá ho hokejový pánbíček. Utkání bych nazval pěticentimetrovou smůlou. Šavle vstoupily do utkání velmi razantně a líbivě. Jejich vstup dal vzpomenout povedenému duelu s Montréalem. Od začátku tvrdili hráči Buffala muziku a přinutili hrát Kings jejich styl hry. To také vyústilo v to, že se Buffalo po první třetině těšilo z náskoku o jednu branku poté, co Eichel nalezl krásným pasem Girgensonse při přečíslení dva na jednoho. První pěticentimetrová smůla přišla během přesilové hry Sabres. Eichel vyslal povedený projektil vstříc Quickovi, který absolutně nic neviděl, střela se však otřela o vršek jeho lapačky, což stačilo, aby to vychýlilo střelu těsně nad břevno. Pět centimetrů výš, bylo to 2:0.

Před startem utkání byli Kings v přesilových hrách absolutně neúspěšní z šestnácti pokusů, dnes si však statistiku výrazně vylepšili. Vše načali ve druhé třetině, když Brown záhadným způsobem protlačil kotouč pod ležícím Lehnerem. Ve druhé třetině nastal další okamžik pětiminutové smůly. Během přesilové hry se po rychlé akci dostal k zakončení do prázdné branky Seth Griffith, Jonathan Quick jen zoufale natáhl hokejku do jinak zcela odkryté branky, Griffith však právě tuto hokejku trefil.

Brankový účet třetí třetiny byl otevřel v přesilové hře Králů, která by se dala nazvat dosti kontroverzní. Eichel byl vyloučen za nedovolené bránění, a jeho slova po utkání tak nějak vystihují i mé pocity: „Ani vlastně nevím, za co jsem byl vyloučený. V ten moment jsem si myslel, že my budeme hrát přesilovku, jelikož mě jejich hráč držel.“ Na tento moment navážeme další pěticentimetrovou smůlou. Střela Toffoliho šla těšně pod břevno a jít o pět centimetrů výše, Lehnerovi by pěkně zvonilo v uších.

Na tuto branku dokázal ještě skvěle odpovědět Jack Eichel, který to vzal na sebe a nadvakrát dostal kotouč za Quicka, jenže dvě minuty a čtyři sekundy před koncem přišla obrovská hrubka Evandera Kanea, který se nechal zcela nesmyslně vyloučit za podražení v útočné třetině. Neuběhly ani 4 sekundy a Doughty od modré propálil Lehnera, ten nás celý zápas držel nad vodou, zde si však vybral menší chviličku slabosti. Housley tento gól označil jako „blbý“, avšak je možné že ač nikdo nestál Lehnerovi ve výhledu, mohla hokejka Browna trochu zmást Lehnerův pohled.

Poslední pěticentimetrová smůla přišla ve hře bez brankáře. Eichel prokličkoval skrz tři hráče a přihrál kotouč na Scandellu, který sice byl ve velkém úhlu, ale dokázal dostat kotouč za záda Quicka. Toho však zachránila tyč.

Celkově hrálo Buffalo velmi pěkně. Ve druhé třetině přišly pasáže, kdy měli Kngs jasně navrch. Pozitivní však bylo, že jim Buffalo nedovolilo zakončit z nějaké vyložené pozice. Některé zápasy prostě rozhodují speciální formace. Ač Buffalo při hře 5 na 5 zdolalo Kings, přesilové hry vyzněli 3-0 pro Krále, což tento zápas rozhodlo.

Plusy z utkání
+ Hra opět velmi připomínala duel s Montréalem
+ Hráči byli velmi tvrdí, Kings dnešní zápas hodně bolel, a to je jedině dobře
+ Opět se dařilo dobře blokovat střely. Scandella a Gorges si připsali velmi důležité bloky v situacích, kdy to vypadalo velmi nebezpečně
+ Gorges opět odehrál velmi dobrý zápas, Scandella se z posledního duelu zvednul a společně s Gorgesem jsou teď lídry defenzivní části hry
+ Jack Eichel ukázal, že za to umí vzít a celý tým nakopnout
+ Celkový pozitivní duel z předvedené hry
+ Poučení se z minulého zápasu, skoro neustále byl dnes někdo před brankou soupeře
+ Pět na pět bylo Buffalo lepším týmem
+ Nikdo se nezranil

Mínusy z utkání
– Ač se dodnes dařilo Buffalu zvládat oslabení, dnes si PK Buffala vybrala kritický den, a to v tu nejméně vhodnou chvíli
– I když v přesilových hrách chybí pár centimetrů, stále se nám nedaří dát v nich branku. Naše přesilovky jsou tak nějak napůl cesty mezi dvěma styly přesilových her, a to se také podepisuje na skóre. Hráči si hodně přihrávají, avšak tyto pasy jsou tak nějak nic neříkající, většinou pak přijde střela z nikterak úchvatné pozice, která v brance neskončí. Chce to buď začít si přihrávat tak, aby byla soupeřova defenzíva zcela rozebraná a ony střely byly z daleko atraktivnějších pozic, nebo prostě hru udělat více přímočarou, což znamená, že místo zdlouhavého přihrávání si to hráči dvakrát ťuknou a vypálí. To by mělo za důsledek více střel na branku, než je tomu dosud, a tedy i větší šanci na nějaký odraz či teč.
– Málo střel – Na Quicka letělo pouze 25 střel, což prostě není dost
– Ristolainen se ne a ne plně najít

Moc víc se ani vyčítat nedá, Buffalu to dnes prohrály speciální formace a tím to končí. Já bych ještě nezoufal a neházel tuhle sezonu do žita. Pokud si zítra proti Ducks udržíme výkonost, nějaký bod to přinese a doma na východě to bude jen lepší. Snad.

Sestava:
Girgensons-Eichel-Pominville
Kane-O’Reilly-Moulson